Gosh! I want to do this, in plants.

Oj vad bra. Braamcamp Freire Secondary School, Pontinha, Lissabon. Med växter i hjärnan så vill jag såklart göra detta med klippta häckar. Vår svenskdanske världsberömde landskapsarkitekt, Sven-Ingvar Andersson, har fått mig att förstå hur bra detta skulle kunna göras med bokhäckar. Han har också fått mig att plantera bokhäckar i grönt och rött i vår trädgård. Trots att den lätt får bokbladlus och är mer torkkänslig i etablering än avenbok. Vilket har slösat bort massor av semestertid. Och ja, jag har använt bekämningsmedel i min egen trädgård. Mot mina principer. Helt och hållet. Dessutom både DUMT och FÅFÄNGT av mig. Idag skulle jag välja vanlig avenbok och kanske den rödbladig smällspirean. Men det var smart av mig för jag har lärt mig något. Som jag kan föra vidare. Fail harder!

Nedan Sven-Ingvars gröna och röda bokhäckar på Sophienholm, Köpenhamn.

20060703_441

Leave a Reply

